Tomáš Honz

Tomáš Honz je mladý malíř narozený 1989 v Praze. Ačkoli je nedávným absolventem malby ateliéru Michaela Rittsteina AVU, je dnes již významným a uznávaným mladým krajinářem pracujícím téměř výhradně v plenéru a klasickými technikami jako je malba olejem alla prima a často i akvarelu. ve své práci se nesoustředí výhradně na přírodní krajinu, ale najdeme výrazně zastoupenou i kulturní a městskou krajinu.

Zdvojený floatový rám

Honz Tomáš, Rušná ulice v Tajpeji, olej na plátně, 45x53cm, 2019

Černý plovoucí rám série LJ Finn a dubový rám Frame it  416

Dílo mladého malíře Tomáše Honze rámujeme vždy velice rádi. Nejenže se nám líbí jeho obrazy, ale imponuje nám i tím, že se o své obrazy a sběratele stará i dále po prodeji. Je to totiž jeden z mála malířů, kteří styl rámování vybírají spolu se zákazníkem, aby rám vyhovoval interiéru a vkusu zákazníka, ale aby zároveň ladil k obrazu z pohledu autora.

Obraz rušené ulice v Taijpeji jsme proto společně zarámovali do dvojice plovoucích rámů, které jsou spolu propojeny. Oba jsou v černé barvě s viditelnou strukturou dřeva. Vnitřní a výrazně subtilnější rám má navíc ponechanou horní pohledovou hranu v krásném přírodním dubu. Výsledkem je lehké a elegantní rámování s příjemným kontrastem.

Rámování akvarelu

Hezký a velmi barevný akvarel Tomáše Honze s motivem vltavských břehů je nyní instalován v moderním interiéru, má proto nyní i moderní rámování s prostorovým efektem tzv. galerijní vitrínky. Obraz je zachycen zdánlivě volně se vznášející na půli cesty mezi sklem a podkladem. Akvarelovým obrazům tento způsob adjustace mimořádně svědčí, protože pomáhá řešit typické zvlnění papíru. Během rámování je totiž zvlnění ponechán volný prostor, což dále zdůrazňuje lehkost malby.



Kazetové rámy

Rámujte jako Tomáš Honz

Tomáš Honz, Kamenopád, olej na plátně, 60 x 50 cm, 2018

I tomáš Honz se řadí mezi mladé malíře, kteří si pro tvarovou jednoduchost a pocit volnosti obíbili rámování do tzv. plovoucích flirt rámů. Jedná se o obvykle tvarově strohé lišty s typickým profilem velkého písmene L, do kterého se plátno přední stranou vloží a připevní. Mezi rámem a obrazem je stínová mezera, obraz tedy rám nijak nepřekrývá, nic neschovává a nechá jej plně vyniknout. Přitom jej ale zpevňuje a chrání před mechanickým poškozením.

Na rozdíl od mnohých malířů se ale Tomáš Honz neutíká k nejjednodušším rámům v matné černé nebo bílé barvě, či dnes oblíbeným surovým dřevům. Jeho oblíbeným rámem je lišta s neobvyklým hnědým provedením. Tvarem sice zcela běžný, ale jeho povrchové a barevné provedení se vymykají běžným zvyklostem. Povrch rámu je výrazně hrubý a má ručně nanášené barvy hned v několika hnědých tónech. Díky tomu má velkou pocitovou hloubku a skvěle ladí se zemitými tóny některých obrazů Tomáše Honze.

Když si někdo v Praze koupí obraz Tomáše Honze a bude jej chtít u nás zarámovat tak, jako by to udělal sám autor, pak je rám tohoto typu perfektní volbou. Můžete si být téměř jistí, že takto by rámoval sám. Koneckonců, rám je pro něj tak typický, že mu u nás ve Frameit již interně neřekneme jinak než „Honzův rám“.

Moderní hnědý plovoucí rám

Tomáš Honz, Taipei, Olej na plátně, 200 x 100 cm

Hnědý plovoucí rám série Frame it Seminara 169



Rámování obrazů

Tomáš Honz je výtvarník, cestovatel a vlastně i objevitel, jehož tvorba zavedla nejen téměř po celé Evropě ale i Asii. Ačkoli Tomáš Honz dává práci v plenéru, jeho obrazy jsou malovány sebevědomými a výraznými tahy, které zachycují nejen danou krajinu, ale i výraznou hru světla a smysl pro klid a samotu v přírodě.

Toto všechno se nádherně skloubí i v jeho inspirativních obrazech s námětem Tchaj-wanu, který procestoval již za dob svého studia malířství. Z jeho poměrně velkého obrazu Taipei, (olej na plátně, 200 x 100 cm) vystupuje zvláštní světlo a dýchá nebývalá atmosféra místa, které je obydlené a přitom opuštěné zároveň. Atmosféru obrazu samozřejmě podtrhuje i zvolené zarámování. Pro plátno jsme proto vybrali jednoduchý minimalisticky koncipovaný plovoucí rám v hnědých tónech, jehož valéry odpovídají nejtmavším odstínům hnědi v samotné malbě. Temná mezera mezi rámem a obrazem zdůrazní přechod a rámování dodá další prostor a lehkost.

Tomáš Honz - z cest po Sri Lance

Tomáš Honz, bez názvu, akvarel, 32 x 24 cm, 2017

Akvarel z cest po Sri Lance je sám o sobě velmi barevný a je proto zarámovaný i ve výrazné kombinaci tmavomodré pasparty a bílého jednoduchého rámu. V této souhře se zdůrazní tmavé prvky v obrazu a celý akvarel v kontrastu působí ještě živějším a radostnějším dojmem.

Aby vše vypadalo naprosto perfektně a nic nesnižovalo barevnost obrazu nyní ani v budoucnosti, je použito plnohodnotné antireflexní sklo v galerijní kvalitě s vysokým UV filtrem.



Rámování obrazů



rámováno očima tomáše Honze

>

Tomáš Honz, Klášter Sv. Františka ve Fiesole, Olej na plátně, 45x53cm, 2021

Tomáš Honz jako malíř a cestovatel, objevitel vidí spoustu nádherných míst a navíc i jejich úžasnou atmosféru dokáže ve svých obrazech mistrně zachytit ať již olejem na plátně či jako akvarel na papíře.

Na rozdíl od mnohých jiných malířů, ale své obrazy i rád rámuje. Ví, jak moc rám obrazu ve skutečnosti prospívá, chrání jej a dokončuje. Jsme proto moc rádi, když k nám do Frame it obrazy přichází rámovat nejen s novými majiteli po jejich prodeji, ale rámuje své obrazy na plátně i sám pro sebe.

Ani způsob, jakým Tomáš Honz své obrazy rámuje, není pro současné mladé malíře zcela typický. Rámování na prodané obrazy vybírá s jejich majiteli ve vzájemné spolupráci – tedy společně vybírají takové rámy, které jsou vhodné podle něj jako autora, podle vkusu majitele, i podle zkušenosti nás jako rámařů a společně docházíme k nejvhodnějšímu výsledku.

Rám pro svoje vlastní obrazy rovněž nevolí z malíři dnes typicky používaných kombinací, černých, bílých či industriálních rámů, nebo některého z odstínů masivních dřev. Které jsou obvykle používány především proto, aby vše bylo co nejvíce neutrální a nejuniverzálnější. Honz se naopak snaží, aby rám byl sice moderní a vzdušný, aby ale rámování zároveň dokonale ladilo s barvami v obraze a vzájemně se podporovaly. Vzhledem k tomu, že pro dílo Tomáše Honze jsou typické odstíny hnědé, převařují rámy právě v některém hnědém odstínu.

Stejně tomu bylo i při výběru rámu na středně velkou olejomalbu z Toskánských cest s motivem budovy Kláštera Sv. Františka ve Fiesole. Z obrazu sálající horko a teplé toskánské světlo se skvěle snoubí s čokoládově hnědým plovoucím rámem, jehož valéry rovněž přecházejí od světlejších po tmavší tóny. Díky mezeře, která u plovoucích rámů vzniká, není skrytý ani kousek obrazu a zůstává na pohled velice moderní a odlehčený.



Plovoucí rámy